Karate Kid (A karate kölyök)

2010.09.05. 19:27

Mikor a Sony Pictures bejelentette, hogy újraindítja az 1984-es Karate kölyök című trilógiát, azt gondoltam, nagy bukta lesz. Még jobban ráncoltam a homlokom, mikor megláttam az első forgatási képeket, melyeken a főszereplő, Will Smiths fia és Jackie Chan volt látható, hisz a srác túlságosan aprónak és fiatalkának tűnt a szerephez, a vérciki The Spy next Door megnézése után pedig megfogadtam, hogy nem nézek több Jackie Chan filmet. Aztán jött Justin Bieber Never Say Never című, még kínosabb videoklipje a filmhez, amiben a vézna Jaden Smiths is rappelt gyilkosan komoly ábrázattal egy részt... Nagyon gáz volt. Vagy legalábbis én annak gondoltam...  

Ehhez képest a tengerentúlon már 175 millió dollár bevételnél tart a film, így a 8. legjobban jövedelmező alkotás idén. Úgy tűnik ezt most nagyon benéztem...

Látva a tengerentúli sikereket adtam egy esélyt a filmnek és a legnagyobb megdöbbenéssel vettem észre magamon, hogy teljesen leköt a sztorija. Még hogy leköt? Mind a 140 percét élveztem...

Remake, vagy ahogy mostanában franchise-ok esetében divatos mondani, reboot lévén a sztori szinte ugyanaz, mint az eredeti Karate Kid-ben: egy amerikai srác költözik Kínába, ahol elég komoly összetűzésbe kerül a helyi kemény srácokkal. Az affér eredménye, hogy kihívják a harcművészetekben abszolút járatlan főszereplőt egy legális megmérettetésre, a közelgő karateversenyre. Egy harcmester szíve azonban megesik a győzelemre abszolút esélytelennek tűnő fiún és megtanítja hogyan védje meg magát a tornán. A kiképzés azonban annyira jól sikerül, hogy a végső győzelemért is nagy sansszal indul a viadalon.

Jaden Smiths nagyon ügyes, nem semmi, amilyen mutatványokat megcsinál a filmben, Jackie Chan-re pedig nagyon ráfért már egy komolyabb szerep, ami nem bohóckodásból áll és nagyon jól is áll neki a mester karaktere.

Külön kiemelném az operatőr munkáját, remekül visszaadják a fényképezései Kína varázslatos világát.

Azt ezért nem mondom, hogy a hónap filmje, de sokkal unalmasabbra számítottam és azon ritka kivételek közé tartozik, amikor a remake jobbra sikerült az eredetinél. Egy 6\10-et bőven megér.

 Hazai premier: 2010.09.02.

 

A los angeles-i premier fotói:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenyo86.blog.hu/api/trackback/id/tr432442293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása