A főszereplő Nicolas Cage (a címből nem nehéz kitalálni) egy korrupt zsarut alakít, akinek megsérül a háta, így élete végéig fájdalomcsillapítókat kell szednie. A gyógyszerfüggőségéből hamarosan kokainfüggőség lesz, rövidesen a szerencsejátékok rabjává válik, prostikat futtat, tinilányokat molesztál, a kihallgatásokon erőszakkal veszi rá a gyanúsítottjait a vallomásukra, a bűntettek helyszínén fellelhető összes marihuánát ott helyben elszívja, de nem riad vissza az erőszaktól és a zsarolástól sem. Mindezek ellenére sikeres nyomozó marad. Akkor is őt bízzák meg az ügy felderítésével, amikor egy drogdíler lemészárol egy egész családot. De vajon képes -e elkapni a bűnösöket egy rendőr, aki reggeltől estig be van tépve?

A főszereplő mellett csupa nagy nevek szerepelnek a krimiben, barátnőjét Eva Mendes (Randiguru, Halálosabb iramban, Volt egyszer egy Mexikó) játssza, aki a kedvenc színészeim közé tartozik. Érdekesség, hogy a félig kubai színésznő korábban A szellemlovas c. filmben is alakította már Nicolas Cage párját.

N.C. nyomozótársait is nagy színészek alakítják. Val Kilmer (Top Secret, Batman forever, The Doors, Top Gun, Deja Vu) az egyik, aki szintén  nem riad vissza a törvénytelen cselekedetektől. Sokkal több szerepet is rábízhattak volna, nincs túl sok jelenete a filmben.

Másik munkatársa Shawn Hatosy (Apha Dog, Rád vagyok kattanva, John Q, de sokaknak ismerős lehet Justin Timberlake What goes around c. videoklipjéből is) játssza,  akit valamiért állandóan összetévesztek Shia LaBeouf-el.

Nagyon meglepődtem, milyen jól játszotta N.C. apja alkoholista élettársát Jennifer Coolidge, aki az Amerikai pitében volt Stifler mamája, illetve Joey menedzsere a sorozatban. Szerintem ezentúl nem csupán kisebb mellékszerepeket fog kapni.

A főgonoszt a rapper Xzibit alakítja remekül, de szintén nagyot néztem, amikor Fairuza Balk-ot láttam meg rendőrruhában. (Ő volt Edward Norton náci barátnője az Amerikai História X-ben, de a legemlékezetesebb szerintem a Dr. Moreau szigetében.)

A gyilkosság koronatanúját Forest Whitaker fia, Denzel Whitaker alakítja ügyesen... Na jó, csak nem akartam lehúzni egy kezdő színészt: apjával ellentétben abszolút tehetségtelen a már 20 éves fiú. De nagyot néztem, mikor megláttam a "Narancsvidék milliárdosát", Gordon Bullit-ot rendőrfőnökként.

 

Összességében a film számomra 7\10-et ér.

Bár nekem nagyon tetszett, úgy gondolom, nem arat majd túlzottan nagy sikereket a mozikban. Viszont Nicolas Cage valaha látott legnagyobb alakítását adja elő, fantasztikusan átéli a szerepét, és csupán ezért is érdemes végignézni a kissé talán túl hosszúra sikerült filmet.

 

Bemutató: március 11.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenyo86.blog.hu/api/trackback/id/tr941850912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása