Kövezzetek meg, de nekem ez a film irtóra tetszett!

Ugyan azon kevés emberek közé tartozom, akik nem látták az első két részt, mert hallgattam a lehúzós kritikákra és nem akartam unalmas filmre pazarolni az időm. De az éven annyira az angol filmek rajongójává tett a Moon, az An Education és Fish Tank, hogy alig várom, hogy egy-egy szigetországi alkotás kerüljön a hazai mozikba. Az sem gátolt meg, hogy semmit sem tudtam a történetről, gyorsan leszedtem egy rövidített kiadást C.S. Lewis regényeiből és ledaráltam a vetítés előtt néhány órával, hogy ne csak bambán nézzek az ismeretlen karakterekre.

Mert hát eléggé színes és összetett világot teremtett a modern kori gyermek-fantasyk megalkotója és akárcsak a könyvek, a filmes feldolgozás epizódjai is szoros összefüggésben követik egymást, akinek az életéből hozzám hasonlóan kimaradt az első két rész, annak nehéz dolga akad a kusza szálak összerakásában. Eleinte én is úgy éreztem, mintha egy sorozat sokadik évadjának közepén kapcsolódnék be, pedig mint mondottam, a film megtekintése előtt 1-2 órával még az ír író  sorait bújtam.

Ezúttal a Pevensie-testvérek csupán két fiatalabbik tagja találja magát Narniában, unokatestvérükkel karöltve, mert a korábbi történetek két másik főhőse, Susan és Peter már túl idős a varázslatok világához. Örömmel fogadja őket Narnia királya, Caspian herceg, hisz jövetelük oka, hogy őt segítsék a világ pereméig tartó kalandos expedíciója során.

A film végi bonyodalom megoldásában jelentős szerepet játszik a leglebilincselőbb karakter, Narnia teremtője, Aslan, akiben isteni jellemvonásokat fedezhetünk fel: megismerhetjük szeretetét, teremtő erejét, megbocsátását, vezetését, önfeláldozását. 

Igaz, hogy a gyerekszínészek nem voltak a toppon, de hát van még bőven idejük fejlődni. Azt is belátom, hogy sokkal jobb CGI-t érdemelt volna a film, a 3D-re pedig abszolút nem volt szükség, semmi pluszt nem ad a látványhoz. De mégis valahogy annyira varázslatos Narnia világa, hogy nem létezik, hogy ne ragadja el azt, akiben egy kis szikrányi fantázia is maradt gyermekkorából. 

Pontozásom: 8\10. Az hónap legnagyobb meglepetése számomra. Magamra sem ismerek, mert eddig nem voltam nagy kalandfilm-fan, de most nagyon szurkolok a film nézettségéért, mert a sikerén múlik a folytatás létrejötte.

 

Hazai bemutató: 2010.12.09.

 

 

Eddig 104 millió dollár bevételt hozott a 155 millió dollárból forgatott film a 20th Century Fox-nak, magasan a bevételi lista tetején teljesített a hétvégén a tengerentúlon, megelőzve Tangled (Aranyhaj és a nagy gubanc)-ot. 

 

A londoni gálabemutatón II. Erzsébet királynő és Fülöp herceg is részt vett:

 




 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenyo86.blog.hu/api/trackback/id/tr32514113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása