Sucker Punch (Álomháború)

2011.03.26. 21:54

Ismered azt az érzést, amikor egy hónapok óta várt film első 5 percében tudod, hogy ez nem az lesz, amire számítottál? Az első előzetes óta tudatosan nem olvastam semmit a  Watchmen, a 300 és a Holtak hajnala rendezőjének legújabb alkotásáról, mert nem akartam olyan információba futni az év egyik leginkább várt filmjével kapcsolatban, amely rontaná a moziélményemet.

A történet szerint elmegyógyintézetbe zárják Baby Dollt (Emily Browning - Hívatlan vendég, A szellemhajó, Lemony Snicket), ahol csak úgy élheti túl a vele történő szörnyűségeket, ha a fantáziájába menekül. Egyre mélyebb és mélyebb álomszintekbe zuhan, belevonva látomásaiba a többi betegtársát is, akikkel sárkányokkal, robotokkal, szamurájokkal harcolnak a túlélésért és a szabadságért.

Mindez elsőre jól is hangzana, ám az a gond, hogy az álmoknak szinte semmi közük a valósághoz, a különböző illúziószintek semmilyen hatással nincsenek egymásra. Lényegében csak valamilyen ürügyként szolgálnak, hogy képzeletbeli, minden fizikai korlátokat nélkülöző világokat építhessen a film alkotója.

Azt nyilván belátja, aki megtekinti a Sucker Punch-ot, hogy sokkal többet kellett volna dolgoznia Zack Snyder-nek a forgatókönyven, az utóbbi évek filmjeinek szinte legrosszabb párbeszédei hangzanak el, főleg a narrátor ostoba zagyvaságai ütötték ki a biztosítékot nálam. Persze elképzelhető, hogy eredeti nyelven másképp hangzanak az egy szerencsesüti üzenetével egyenértékű bölcsességek, de sajnos csak egyetlen helyen (Aréna) vetítik eredeti nyelven a filmet.

Belátom, egy idő után az is feltűnő, hogy a harcok alatt nem hogy egy karcolás nem keletkezik a lányokon, de még a hajuk sem kócolódik össze, pedig kapnak ők is rendesen. A fő gondom azonban az, hogy szinte percenként visszaköszön egy-egy más sikerfilmben már látott motívum. Baby Doll egyik látomásában a német tábornok Freddy Krueger-re hajaz, katonái a Termintor-ra, egy másik halucinációjában a Final Fantasy-ból lopott lebegőpályás vonaton harcolnak az Én, a robot fémemberei ellen, majd egy Tron Legacy szerű sötétkék-narancsos robbanással robbantják fel egy város. De egy másik álomban  A gyűrűk ura Minas Tirith városát fedezhetjük fel, melyet a Harry Potter és a tűz serlege sárkánya véd. Se szeri se száma tehát az apró filmes lopkodásoknak, estig folytathatnám a sort (Killzone, A száguldó erőd, Gyorsabban cicamica, ölj, ölj!, Kill Bill, Cyborg vagyok, amúgy minden oké, Moulin Rouge), de hogy az alapsztori kompletten Scorsese/Lehane Viharszigetén alapuljon, az már tényleg sok. Valószínűleg emiatt érzi fontosnak Snyder minden egyes interjújában megjegyezni, hogy már a Watchmen előtt a fiókjában lapult a forgatókönyv. Na persze...

Úgy gondolom, az év Inception-e/Avatar-ja lehetett volna a film, ha írt volna az akciójelenetek köré egy korrekt történetet, de ehelyett még egy épkézláb szorit sem húzott rá, így inkább az év The Last Airbender-e lehetne. De nem lesz az, mert a lélegzetelállító látvány megmenti a filmet. Mert az tény, hogy az utolsó képkockáig szétszedték az alapanyagot, érződik az effekteken a 82 milliós büdzsé. Az eyecandyk gyönyörűek, nyilván okkal fanyalognak a kritikusok az alakításukon, de ha nem kaptak értelmes párbeszédeket, esélyük sincs megcsillanni. Viszont fizikailag azért nem kis munka lehetett összehozni ennek az öt lánykának a filmet, a szájhúzók mindenképp tekintsék meg eme négy vidót: 1, 2, 3, 4, amelyeken jól lászik, hogy kaszkadőrök nélkül nyomták le a csajok a felvételeket.

Érdekesség amúgy, hogy csupán Abbie Cornish (Bright Star, Limitless, Candy) és Vanessa Hudgens (High School Musical) szerepe volt biztos a kezdetektől. Baby Doll karakterét Amanda Seyfried-nek (Kedves John, Levelek Júliának) szánta eleinte a stúdió, majd Olivia Thirlby (Juno, Csak szexre kellesz, New York I Love You) neve merült fel, végül sokáig úgy volt, hogy Freida Pinto (Gettó milliomos, Miral) játssza a szerepet, végül aztán Emily Browning mellett döntöttek. De Jamie Chung (Dragon Ball) helyett is Emma Stone alakított volna, ám az Easy-A miatt nem vállalhatta a szerepet, míg Rocket karakterét Marilyn Manson ex-menyasszonya, Evan Rachel Wood (Tizenhárom, A pankrátor, True Blood) helyett kapta meg Jena Malone (Út a vadonba, Donnie Darko, Büszkeség és balítélet).

Pontozásom: 6\10. Én összességében úgy tekintek a Sucker Punchra, mint Snyder alkotói filmjére, ahol a lélegzetelállító látványorgia célja Hollywood egyik legtehetségesebb vizuális rendezőjének alkotói képességei határainak feszegetése volt.

 

Bemutató: 2011. március 25. 

  

A los angeles-i díszbemutató fotói:
 


Abbie Cornish csodaszép Amanda Wakeley kisestélyiben érkezett a premierre, melyet hozzá illő a  Neil Lane ékszerekkel és Judith Leiber táskával viselt.

 


Jamie Chung Giambattista Valli vadonatúj, 2011 tavaszi kollekciójából választott egy vállnélküli, földig érő sárga estélyit, kiegészítőnek pedig Ruthie Davis magassarkút, csilligó Judith Leiber táskát és Loree Rodkin fülbevalót. Milyen szerencse, hogy a nyakéket kihagyta, az talán már túl sok lett volna, így viszont egyszerűen tökéletes az összeállítás, az év eddigi egyik legjobb szettje szerintem.

 


De Vanessa Hudgens is gyönyörű Jenny Packham kisestélyiben érkezett.

 


Carla Gugino Dolce & Gabbana ruhája már nem tetszett annyira, a mintájáról inkább nagymamám kanapéja ugrik be elsőre:)

 


Emily Browning is egy szép Erdem ruhában érkezett, melyhez a Prada cipőválasztás is tetszetős, ám a sminkje iszonyúan siralmasra sikerült...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenyo86.blog.hu/api/trackback/id/tr792774329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2011.07.11. 01:18:43

Barátom, mi ez a baromság, hogy "a különböző illúziószintek semmilyen hatással nincsenek egymásra. Lényegében csak valamilyen ürügyként szolgálnak, hogy képzeletbeli, minden fizikai korlátokat nélkülöző világokat építhessen a film alkotója."?
Snyder mester megmondta, hogy egy olyan filmet akart csinálni, ahol gond nélkül átlépheti a valóság korlátait - éppen ezért nem sérülnek, és igen, ez csak ürügy az akciónak.
És mégis milyen hatással kellene lennie egymásra a jelenekeknek? Ha nem figyeltél volna, Baby Doll minden egyes fantáziája alatt táncol és az ez alatt végbemenő "akciót" látja így - mindenhol ugyanaz az elit lánykommandó rúg szét seggeket és szerez meg valami fontos cuccot. EZ az összefüggés, nem egyéb, mégis hogyan kellene ezeknek a fantáziálásoknak egymásra hatniuk?
Plusz milyen narrátor?! Scott Glenn Wise Manje minden, csak narrátor nem:)
A többi részbe nem tudok belekötni. A "hozzáértők" mind megírják, hogy ez egy szépen kinéző, de ritkaszar mozi és nem izgat, mert rohadtul nincs igazuk - viszont ha már leszólod, legalább ne írj butaságokat:)
Üdv,

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2011.07.11. 10:19:27

@Tévésámán: Közben rájöttem, hogy van egy narrátor:) Úgyhogy akkor az a része sztornó.
süti beállítások módosítása